Sitter med en kopp kaffe i soffan på förmiddagen och behöver nysa. Således gör jag en helt vanligt pappanysning1.
Ena barnet, i rummet intill, ropar Va!? vid varje nysning som om jag ville henne något. Det andra barnnet kommer yrvaket ner för trappan:
– Åh, vaknade du av min nysning?
– Nysning? Du skrek ju!
- Högljudd nysning x3. ↩︎

@christian
Fjärrsvar
Ursprunglig URL för kommentaren
Din profil
Varför måste jag ange min profil?
Denna webbplats är en del av den ⁂ öppna sociala webben, ett nätverk av sammankopplade sociala plattformar (som Mastodon, Pixelfed, Friendica och andra). Till skillnad från centraliserade sociala medier finns ditt konto på en plattform som du väljer och du kan interagera med människor på olika plattformar.
Om du anger din profil kan vi skicka dig till ditt konto där du kan slutföra denna åtgärd.
@christian Känner mig nu lite ledsen att elvaåringen inte gör så varje gång det nyses högljutt här i huset.
Fjärrsvar
Ursprunglig URL för kommentaren
Din profil
Varför måste jag ange min profil?
Denna webbplats är en del av den ⁂ öppna sociala webben, ett nätverk av sammankopplade sociala plattformar (som Mastodon, Pixelfed, Friendica och andra). Till skillnad från centraliserade sociala medier finns ditt konto på en plattform som du väljer och du kan interagera med människor på olika plattformar.
Om du anger din profil kan vi skicka dig till ditt konto där du kan slutföra denna åtgärd.
Haha. Ett ”Va!?” eller ”Ja? Vad vill du?” vill man ha. Det nya sättet att få uppmärksamhet från tonårsbarnen.